Underbara dagar



Har haft besök här sen i onsdags, har varit så himla roligt och trevligt.

I onsdags kom Simon och Lisa runt 19.00 så jag åkte upp och mötte de på flygplatsen, så roligt att se er igen ;)

Efter kramkalaset åkte vi med bussen ner till stan och gick förbi mitt jobb och visade stan sedan gick vi hem
och åt pannkakor, mums. Somnade ganska tidigt. Resenärerna var trötta efter 12 timmar resande.

I torsdags gick jag från jobbet vid halv 2, sedan gick vi ner på stan och handlade lite.
Bakade semlor, mums så goda de blev och till kvällsmat lagade vi Crepes med köttfärsfyllning, mina pannkakor räckte långt. Men när Lisa hade lagt ner köttfärsen i pannkakorna kom vi på att de inte var så bra eftersom jag hade vaniljsocker i pannkakssmeten, men som tur var blev de goda ändå.


 



I fredags jobbade jag lite sedan skyndade jag mig hem, hade inte hunnit äta ngt så tog en baguette på vägen hem, skulle jag aldrig gjort eftersom jag satte i halsen och hostade och hade mig ett tag där, tillslut släppte de så sköntl trodde jag skulle dö typ .

Sedan skulle vi till fjällhissen, vi tog en taxi dit eftersom vi inte hade så gott om tid. Men vi hade maximal otur, på dörren stod det, stängt p,g,a tekniska fel, jahopp. Den kunde vi inte åka med så vi gick en runda bland husen och köpte godis till fredagsmyset. Blev en mysig kväll med godis och let s dance.

 


 

Igår var vi på Polaria och åt god mat på Grunder, på kvällen firade vi mig och jag fick ett par nya läderhandskar av simon, Lisa, Jacob och lennart. Familjen & mona-lis och hans hade skickat med lite presenter ;) TACK =)

Idag myste vi på morgonen sedan tog vi bussen till flyplatsen vid 12 tiden, tråkigt att de redan åkte hem, har haft så jätteroligt och kommer sakna er. Kom lite tårar sen ;( Man blev så sugen på att åka hem och träffa alla.
Men nu är det faktiskt bara 6 veckor kvar tills vi kommer hem, men nu får jag se framemot min födelsedag på lördag !!!!  ;)


Det är så fint här i Tromsö nu, klarblå himmel och sol varje dag denna vecka, hoppas att de håller i sig.

Ha de / Tessan



Kommentarer
Postat av: Marina

Vilka fina bilder! Kul och läsa lite vad ni gjorde när hestraborna var på besök :) Love you

2010-02-21 @ 22:14:37
Postat av: Mamma

Vilka fina semlor de såg jättegoda ut. De kan du baka när du kommer hem. Ha en riktigt bra födelsedag på Lördag längtar efter dig KRAM från oss.

2010-02-23 @ 19:25:49
Postat av: Anonym

ja de blev så goda

ja de kan ja göra, fast har inte receptet de hade lisa i huvudet. längtar efter er med.. pussssasr

2010-02-23 @ 21:43:42
Postat av: Gillian

Alltid lika roligt att kolla bloggen å se vad ni gör.Längesen jag kollade nu.Det verkar ju finnas hur mycket som helst att hitta på däruppe.

Kan inte somna så jag är uppe å kollar lite på datorn å kom på att jag skulle kika in här.Ha det så bra å hoppas du får en lyckad födelsedag.Kramar/faster.

2010-02-24 @ 01:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0