Besök från Sverige


29 april till 3 maj kom min Mamma & Moster till mig i Tromsö på besök. Vi hade jätteroligt & mysigt.



De landade vid 19.15 på torsdagskvällen och jag var på plats på flygplatsen, var härligt att få krama om de ;)
Sedan tog vi bussen ner till stan & jag visade knoll og tott och stan, sedan gick vi hem. De hade med sig presenter från Sverige chips,lösgodis, nyponsoppa,tuggummi & så hade mormor & morfar skickat med alhgrens bilar & kexchoklad.

På fredagen jobbade jag till 13.00. Sedan kom mamma & isi och så åt vi mat på jobbet. Sedan gick vi i stan, var strålande solsken ute, dock låg det lite snö här & var. Gick en promenad till Rema och storhandlade för helgen. Mamma betalade ;), På kvällen lagade vi kyckling med pepparsås & klyftpotatis, mums!!





Härligt med Mamma som fixar maten ;)

Lördagen startade vi dagen med en stor frukost sedan gick vi till fjällhissen, vädret var helt okej. Moster tyckte det var lite läskigt att åka med hissen. Väl oppe på toppen så var det lugnt igen & vi tog en massa bilder på utsikten & på oss. Moster bjöd oss på fika, mums!



Moster posar stiligt ;)



Dotter & Mor <3



Jag med Tromsö i bakgrunden ;)



En del av Tromsö, fin utsikt ? ;)

På eftermiddagen var vi på cafe grom där mattias jobbar och åt burgare, jag bjöd ;) Det var gott & vi satt länge och tjatade. Sedan gick vi hem och slappade, spelade lite yatzy och senare gjorde vi pizza ;) och tittade på tv.

På söndagen sov jag länge. Vi plockade iordning saker som de tog med sig tillbaka till Sverige, var ute på promenad i regnet & lagade spagetti med köttfärssås. Gott med hemmalagad mat.

Klockan 9.50 på måndagen gick bussen till flygplatsen så jag kramade om dem & vi skildes åt ;(

Har varit dålig på att skriva här men de ska bli skärpning nu den sista tiden vi har kvar. Tänkt vi har varit här i 9 månader nu. helt sjukt, tiden har gått snabbt. Ska ta vara på den sista tiden här i Tromsö, vi har kommit fram till att vi har en hel del saker kvar som vi vill besöka här.

De var allt för ikväll, tack & hej leverpastej =)

/ Therese





Kommentarer
Postat av: Syster och mamma

Riktigt roligt inlägg! Jättefina bilder :)

Tur att mamsen och moster kom så att ni fick lite hemlagad mat, slippa pulvermoset ;)

Nu ska vi nana!

Puss å kram

2010-05-10 @ 22:42:21
Postat av: elin

Vad mysigt nu haft det och herregyd så vackert Tromsö är!!!

2010-05-11 @ 08:57:44
URL: http://givemethebliss.blogg.se/
Postat av: therese

ja de e fint här, tänkt att du ska bo här snart :D

2010-05-11 @ 20:44:16
Postat av: Madeleine

Bilden på dig och din mamma var verkligen jättefin.

Hoppas ni har det bra, hälsa Jennyfer. Kram Madeleine Carlberg.

2010-05-19 @ 11:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0